top of page

Ricerca e Progettazione (EU e B2B)

Forniamo supporto per la progettazione Europea. Grazie alla nostra esperienza sia in ambito educativo che di ricerca, affianchiamo scuole, università e business nella progettazione europea in particolare nella pianificazione e progettazione da un punto di vista scientifico, raccolta e analisi dati, formazione. 

Ci proponiamo sia come partner per nuove proposte sia come consulenti per progetti già avviati che richiedono supporto.

Tematiche: digital democracy, digital citizenship, AI and data literacy and awareness, creative digital learning, design thinking and co-design

Cosa facciamo:

- Progettazione

- Progettazione attività di formazione

- Scrittura contenuti per corsi online, MOOC...

- Formazione educatori e tutor

- Pianificazione progetti

- Raccolta dati

- Progettazione strumenti (survey, interactive presentations...)

- Analisi dati (qualitativi e quantitativi)

- Scrittura report

- Progettazione infografiche

- Design di presentazioni e materiale informativo

- Progettazione di materiale educativo

- Partecipazione a meeting con i partner

Collaborazioni

Intel_logo_(2006-2020).svg.png
download (2).png
download (4).png
sd-box-pnsd.png
download.png
download (3).png
download (5).png
RGB.png
Tactical_Tech_logo_tag_line_black-01_edited.png

Contributi

insight ai children.png
Schermata 2024-01-06 alle 13.13.27.png
Schermata 2020-12-03 alle 20.06.31.png
Schermata 2021-03-24 alle 14.14.33.png

Pubblicazioni

Link alle pubblicazioni disponibili su:

scholar_logo_64dp.png

AI literacy for teachers

Amplo, E. and Butler, D. (2023) “A learning programme framed by TPCK (Technological Pedagogical Content Knowledge) and based on Constructionism and Design to enhance Teacher learning and development of Artificial Intelligence (AI) key ideas and competencies.”
In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 1914-1923). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Amplo, E. (2023), “Artificial Intelligence Education and Public Engagement through Teacher Learning and Co-Creation.”  AIET Artificial Intelligence in Education Technology

Digital literacy in K-12

Amplo E., & Butler D. (2023) “Design-Based Learning and Constructionist Learning Principles to Promote Artificial Intelligence Literacy and Awareness in K-12, a Pilot Study”

The IAFOR International Conference on Education – Hawaii 2023 Official Conference Proceedings.

Amplo E. 2022, "Drone-based learning: A project-based learning (PBL) program for secondary school students to explore making and coding." Fablearn Copenhagen, ACM

Amplo E., Prestini F., Poli G. 2022, "Paper City, a Creative Framework based on Design Thinking to encourage aware citizenship through Design and STEAM Education" in A connected world, Palermo University Press

Technology for good

"Effects of Auditory Sound Cueing in Proximal and Distal Object Naming Using a Multi-Touch Interactive Word Wall in Rehabilitation: A Preliminary Study" F. DERGIANLI, E. MOUZA, H. PROIOS, Enchephalos, 2018

"The role of a creative leader is not to have all the ideas; it's to create a culture where everyone can have ideas and feel that they're valued."

- Ken Robinson

bottom of page